Βασιλική Τσιλιμπώκα

qode interactive strata
Υποψήφιος/α Διδάκτορας

Υποψήφιος Διδάκτορας

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

vtsilimpokou@uniwa.gr

 

 

Η Βασιλική Τσιλιμπώκου έχει γεννηθεί στην Αθήνα και είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών της Σχολής Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών του Τ.Ε.Ι Αθήνας. Είναι αριστούχος κάτοχος του Μεταπτυχιακού με γνωστικό αντικείμενο «Παραγωγή Βίντεο, Οπτικοακουστικά Μέσα και Κινούμενα Γραφικά» του τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η διπλωματική της εργασία αφορούσε ταινία μικρού μήκους με τίτλο « Έλξη» και απέσπασε αργυρό μετάλλιο στην κατηγορία Video Art του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Οπτικοακουστικών 2019-20 της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας. Επίσης αποφοίτησε με «Άριστα» από το ετήσιο πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία στο χώρο της φωτογραφίας ως μέλος της κεντρικής ομάδας Τύπου και ΜΜΕ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυµπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004. Εργάστηκε για περισσότερο από μια δεκαετία ως Photo Director, Photo Editor, Casting Director, Photo Production Manager και Photo Consultant  σε κορυφαίους εκδοτικούς οίκους της Αθήνας, για την ελληνική έκδοση φημισμένων Aμερικάνικων περιοδικών. Επίσης έχει πολυετή εμπειρία ως freelance Photographer και Photo Consultant, με συνεργασίες που αφορούσαν καταξιωμένες εφημερίδες, ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, εικονογραφίσεις βιβλίων, εταιρείες αξιοποίησης ακινήτων κ.α.  Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια διακεκριμένων ακαδημαϊκών και καλλιτεχνών όπως του Nίκου Οικονομόπουλου (μόνιμο μέλος του πρακτορείου Magnum) με θέμα «Φωτοειδησεογραφία / Photo editing» στην ΟΕΟΑ ΑΘΗΝΑ 2004, του Στέφανου Πάσχου με τίτλο «Αναλογική φωτογραφία, Σκοτεινός Θάλαμος και Τεχνικές 19ου αιώνα» στο ερευνητικό εργαστήριο ARTEC, της Σ.Γ.Τ.Κ.Σ. του Τ.Ε.Ι Αθήνας κ.α. Κατά την επαγγελματική της πορεία έχει αναγνωριστεί και τιμηθεί από διάφορους φορείς (φεστιβάλ, εκδόσεις, επιτροπές..) για το έργο της.

Από τον Ιούλιο του 2022, είναι υποψήφια Διδάκτωρ στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού της Σχολής Διοικητικών Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με επιβλέποντα τον Καθηγητή Δρ. Γρηγόριο Βλασσά.

Τίτλος Διδακτορικής Διατριβής:  «Οι φωτογραφικές μαρτυρίες (2004-2022) ως επιδρών παράγων στην επιχειρηματικότητα του εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα.»

 

 

Περίληψη

Οι φωτογραφίες, τόσο ως βασικά ισχυρά εργαλεία της επιχειρηματικής στρατηγικής, όσο και ως πολύτιμοι σύμβουλοι και οπτικά αρχεία για τον ταξιδιώτη, λειτουργούν ως «χρυσό κλειδί» για την τουριστική ανάπτυξη. Ως μια διαρκώς εξελισσόμενη οντότητα με κομβικές παγκόσμιες οικονομικές επιπτώσεις, ο τουρισμός απαιτεί μια συστηματική εξερεύνηση του ανθρώπινου παράγοντα και της καταλυτικής του αλληλεπίδρασης με τις φωτογραφίες.

Η πορεία της φωτογραφικής μαρτυρίας και ο αντίκτυπός της διαπερνά ποικίλα τοπία. Η πλειοψηφία των εικόνων δεν αποτυπώνει μονάχα αλλά και προβάλει. Επικοινωνεί υλικές και άυλες πολιτιστικές πτυχές, έννοιες, αξίες, τάσεις και στάσεις του εξωτερικού κόσμου. Αυτόν τον κόσμο επιθυμεί να γευτεί ή να αποφύγει ο υποψήφιος τουρίστας. Επίσης τον ίδιο κόσμο οφείλει να αφουγκραστεί και μια υγιή επιχειρηματική δράση.

Το τοπίο του εναλλακτικού τουρισμού από το 2004 έως το 2022 περιηγείται ανάμεσα στις μεταμορφωτικές επιπτώσεις των αλλεπάλληλων τεχνολογικών αλλαγών και το ευρύτερο κοινωνικοπολιτισμικό γίγνεσθαι. Οι αυθεντικές ή μη, φωτογραφικές αφηγήσεις  έχουν σημαδέψει όχι μόνο τον τουρίστα αλλά και τον επιχειρηματία. Μέσα από αυτές έχουν λάβει αποφάσεις και οι δύο για την πορεία τους διαμορφώνοντας την διαδρομή που έχει χαράξει ο εναλλακτικός τουρισμός. Ο τομέας της επιχειρηματικότητας οφείλει να αφουγκραστεί αυτή την εξέλιξη αποτελεσματικά και ωφέλιμα για το μέλλον της, τόσο σε ποιοτικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.

Το δίπτυχο εικόνα-ταξιδιώτης είναι αλληλένδετο και υψίστης σημασίας για κάθε επιχειρηματική στρατηγική προσπάθεια. Αυτή η διδακτική διατριβή επιδιώκει να διερευνηθούν οι οπτικοί λόγοι που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στον σχηματισμό του εναλλακτικού τοπίου και μέσω της ανάλυσης αυτών των ευρημάτων, να αποσαφηνιστεί ο αντίκτυπός τους στην ελληνική επιχειρηματική τουριστική δράση. Η φωτογραφική αφήγηση, σαν μία φανταστική «πυξίδα», θα εξεταστεί είτε ως καθοδηγητική δύναμη είτε ως καθοδηγούμενη οντότητα, που προτρέπει ή ανατρέπει εναλλακτικές διαδρομές. Τέλος, στοχεύει να δώσει πληροφορίες για το πώς τα φωτογραφικά στοιχεία (2004-2022) λειτούργησαν ως παράγοντας επιρροής στη διαμόρφωση του επιχειρηματικού τοπίου του εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα.

Οι φωτογραφικές μαρτυρίες είναι ζωντανές πηγές που καταδεικνύουν την ροή. Όσο καλύτερα τις μεταφράζει και τις μελετά κάποιος, τόσο περισσότερο πλησιάζει στο που πηγαίνει και τι αναζητά ο ταξιδιώτης της νέας εποχής.