
Υποψήφιος Διδάκτορας
zsklika@uniwa.gr
Η Χαρά Σκλήκα γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Φωτογραφία, Έρευνα και Μεθοδολογία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Σπούδασε Διοίκηση Τουρισμού στην Αθήνα και αργότερα Δημιουργική Φωτογραφία στη Leica Academy, επεκτείνοντας παράλληλα τις γνώσεις της στο Central Saint Martins και στο London College of Communication.
Δραστηριοποιείται επαγγελματικά με την αρχιτεκτονική φωτογραφία ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει φωτογραφικές εργασίες με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Έχει εκδώσει το πρώτο φωτογραφικό της λεύκωμα, καρπός του οδοιπορικού της στην Αιθιοπία. Έχει διατελέσει χρέη διευθύντριας παραγωγής στο Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Αντιπάρου. Αυτή την περίοδο είναι Υπεύθυνη Επικοινωνίας στο Photometria International Photography Festival. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων ενώ δημοσιεύσεις άρθρων και εργασιών της βρίσκονται στον ελληνικό και ξένο τύπο.
Περίληψη πρότασης διδακτορικής διατριβής – Ζαχαρούλα Σκλήκα
Θέμα : Η ανάπτυξη της επιμελητικής στρατηγικής στη σύγχρονη Ελληνική φωτογραφία
Η παρουσία της φωτογραφίας στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες έχει κατοχυρωθεί τόσο εγχώρια όσο και σε διεθνές επίπεδο, με πλήθος εκθέσεων και δράσεων που συχνά αποτυπώνεται σε έντυπο υλικό, το οποίο πλαισιώνεται κειμενογραφικά με επιστημολογικές μελέτες. Σκοπός της παρούσας προτεινόμενης διδακτορικής διατριβής, είναι η διερεύνηση και καταγραφή της παρουσίασης των φωτογραφικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η επιμελητική πρακτική στη σύγχρονη Ελληνική φωτογραφία, έχει συμβάλλει ουσιαστικά στον τριμερή διάλογο μεταξύ δημιουργών, κοινού και έργων. Το έργο της προτεινόμενης διδακτορικής διατριβής επικεντρώνεται στην καταγραφή και ανάδειξη επιμελητικών πρακτικών εκθέσεων φωτογραφίας κατά τη χρονική περίοδο από το 1970 έως σήμερα.
Η διερεύνηση του πλούτου γύρω από την οργάνωση και παρουσίαση σημαντικών φωτογραφικών εκθέσεων, θα εδραιώσει αφενός τη θέση της φωτογραφίας ανάμεσα στα άλλα μέσα που εκπροσωπούν την τέχνη στην Ελλάδα και αφετέρου θα συμβάλλει στην καταγραφή της ιστορίας της Ελληνικής φωτογραφίας μέσα από το πρίσμα μεγάλης εμβέλειας παρουσιάσεων.
Μέσα από την ανάδειξη του ρόλου του επιμελητή κατά τις τελευταίες δεκαετίες, την καταγραφή σημαντικών επιμελητικών πρακτικών εκθέσεων φωτογραφίας οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε εγκαταστάσεις έγκριτων πολιτιστικών οργανισμών, και τη μελέτη εκθέσεων που αναδεικνύουν τη διαχείριση, τεκμηρίωση και παρουσίαση φωτογραφικών αρχείων, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να επισημάνει την κρίσιμη επιρροή της επιμελητικής πρακτικής στη σύγχρονη Ελληνική φωτογραφική παραγωγή, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Η μελέτη επιμελητικών στρατηγικών μπορεί να συμβάλλει στην πληρέστερη ιστορική καταγραφή της Ελληνικής φωτογραφίας και να συντελέσει στη βαθύτερη κατανόηση της ιστορίας, αναδεικνύοντας διαλόγους και σχέσεις ανάμεσα σε έργα και καλλιτέχνες.