ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-8060

Εξάμηνο:

H' Εξάμηνο

Ώρες:

5

Μονάδες ECTS:

5


 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Το μάθημα στοχεύει στην επαφή του φοιτητή με τα σημαντικότερα συγγράμματα και βιβλιογραφίες για την αναπαράσταση και στην αποτελεσματικότερη ατομική έρευνα.
  • Κατανόηση της ιδιαίτερης συντακτικής δομής, του ύφους, της οργάνωσης και της γλωσσικής έκφρασης του ακαδημαϊκού λόγου.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων για ανεξάρτητη και προσωπική μάθηση.
  • Ικανότητα οργάνωσης και διεκπεραίωσης μιας ολοκληρωμένης γραπτής εργασίας.
  • Ικανότητα σκέψης και δημιουργίας δομημένων εννοιών
  • Ικανότητα κριτικής ανάλυσης του τρόπου εργασίας και των τελικών αποτελεσμάτων.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία και Ομαδική εργασία Λήψη αποφάσεων
  • Κριτική διαχείριση των πηγών Οργάνωση μελέτης
  • Επιλογή κατάλληλης ερευνητικής μεθόδου και σαφής οριοθέτηση του ερευνητικού πλαισίου Κατάλληλη τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων έρευνάς
  • Σύνθεση συμπερασμάτων,
  • Επαρκής επιμέλεια κειμένων των επιστημονικών εργασιών.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

Το μάθημα επιλογής «Από Το Έργο Στο Κείμενο» θα έχει ως περιεχόμενο την μελέτη εμβληματικών κειμένων για τον Οπτικό Πολιτισμό. Το μάθημα καλύπτει σε μεγάλο εύρος τις αναπαραστατικές τέχνες.
Στοχασμοί για την Αναπαράσταση

  • Walter Benjamin- Σειρά Κειμένων
  • Siegfrid Kracauer –Σειρά Κειμένων
  • Michel Foucault- Σειρά Κειμένων
  • Peter Wollen- Φωτογραφία και Αισθητική. Φωτιά και Πάγος.
  • Κώδικες και Ρητορική
  • Roland Barthes- Σειρά κειμένων
  • Ψυχαναλυτικές Έννοιες και Αναπαράσταση
  • Christian Metz- Η φωτογραφία και το φετίχ.
  • Laura Mulvey- Οπτικές και άλλες απολαύσεις.

 

ΕΡΓΑΣIA

Στόχος του μαθήματος είναι μέσω της ανάλυσης της δομής, του περιεχομένου και των επιχειρημάτων εμβληματικών κειμένων για την αναπαράσταση η εκμάθηση συγγραφής κειμένων με στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας στην γραπτή υποστήριξη του έργου.
Παραγωγή γραπτής εργασίας ελεύθερης επιλογής.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Ανδρεαδάκης, Σ. Ν., & Βάμβουκας, Ι. Μ. (2005). Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας. Αθήνα: Ατραπός.
  • Μανούσου, Ε. (2017). Οι δεξιότητες των φοιτητών που εκπονούν μεταπτυχιακή- ερευνητική εργασία, Αθήνα: Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. https://gellym.pressbooks.com/
  • Μπακιρτζής, Κ. (2003). Επικοινωνία και μάθηση. Αθήνα: Gutenberg.
  • Benjamin, W. (1994) ‘Σαρλ Μπωντλαίρ. Ένας λυρικός στην ακμή του καπιταλισμού’ (μτφ. Γ. Γκουζούλης), Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα.
  • Οδηγός γλωσσικής επιμέλειας για συγγραφείς (2014). Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ανακτήθηκε από https://www.openbook.gr/odigos-glwssikis-epimeleias-gia-syggrafeis/.
  • Barthes, R., Εικόνα Μουσική Κείμενο, Εκδόσεις Πλέθρον, 2007
  • Bell, J. (2007). Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία, Οδηγός ερευνητικής μεθοδολογίας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Dunleavy, P. (2003). Η διδακτορική διατριβή, οργάνωση, σχεδιασμός, συγγραφή, ολοκλήρωση. Αθήνα: Πλέθρον.
  • Eco, U. (2001). Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. μτφρ. Μ. Κονδύλη, Aθήνα: Νήσος.
  • Fisher, A. (2001). Critical Thinking: An Introduction, Cambridge. UK: Cambridge University Press, (σ. 4).  http://psim.co.uk/psim_old/apel/crit_th.pdf.
  • Foucault, M. (1986). Η αρχαιολογία της Γνώσης. Αθήνα, Γνώση.