ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-7050

Semester:

Ζ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Misc ( ΜΕ )

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

6

Καθηγητές Μαθήματος

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές την ιστορία της χρήσης της φωτογραφικής εικόνας στη διαφήμιση. Τα είδη, την εξέλιξή τους καθώς και την ρητορική της διατύπωσης των φωτογραφικών εικόνων στην διαφήμιση.

 

Γενικές Ικανότητες

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι σπουδαστές πρέπει:

  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν στις διαφημιστικές καταχωρήσεις τα ρητορικά σχήματα.
  • Να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν φωτογραφικές συνθέσεις που τα αξιοποιούν.
  • Να αποκτήσουν την ικανότητα να βρίσκουν δημιουργικές λύσεις στην σύνθεση διαφημιστικών φωτογραφικών εικόνων.

 

Περίγραμμα

Θεωρία

Μέθοδοι ανάλυσης και αξιολόγησης του διαφημιστικού μηνύματος. Η δημιουργία δείγματος. Μέθοδος ανάλυσης των σχέσεων σημαινόντων. Μέθοδοι προσδιορισμού και αξιολόγησης της σημασίας μιας διαφημιστικής εικόνας. Ταξινόμηση και αξιολόγηση των ρητορικών σχημάτων στην οπτική διατύπωση διαφημιστικών μηνυμάτων . Η συμμετατροπική δοκιμασία στην περίπτωση της διαφημιστικής φωτογραφίας.

 

Εργαστήριο

Τομείς εφαρμογής της διαφήμισης (editorial-stilllife-εμπορική-μόδα –πορτραίτο). Δημιουργία εικόνας από δοσμένο προσχέδιο με αντίστοιχη θεωρητική υποστήριξη. Δημιουργία προσχεδίων για συγκεκριμένα διαφημιστικά μηνύματα. Ανάλυση επί μέρους στοιχείων – χαρακτηριστικών του προς διαφήμιση προϊόντος. Ανασύνθεση και χρησιμοποίησή τους για τη δημιουργία – εικονογράφηση του διαφημιστικού μηνύματος. Ανάγνωση των συστατικών μιας υπάρχουσας διαφήμισης. Εναλλακτικές προτάσεις σε δοσμένη διαφημιστική καταχώρηση. Ψηφιοποίηση, επεξεργασία , εισαγωγή και χρήση των φωτογραφιών σε εκδοτικά προγράμματα.

 

Εργαστήριο stopmotion-κινούμενης εικόνας

Η εκμάθηση της τεχνικής της κινούμενης εικόνας και η δημιουργία έργου, στο χώρο της διαφήμισης και γενικότερα.

Ενότητες

  • Σενάριο – story bord – σκηνοθεσία
  • Σχεδιασμός και κατασκευή χαρακτήρων – ρόλων
  • Τεχνικές της κινούμενης εικόνας
  • Φροντιστήριο – κατασκευή σκηνικών (προσομοίωση και περιβάλλον) – μοντελισμός
  • Φωτισμός και δραματοποίηση
  • Εισαγωγή στον ήχο
  • Επεξεργασία – μοντάζ


Μέσα υλοποίησης του μαθήματος 

  • Δύο υπολογιστές
  • Δύο προγράμματα  για την κινούμενη εικόνα (DragonFrame – Premiere–AfterEffects)
  • Δύο ψηφιακές μηχανές
  • Δύο πράσινα φόντα

 

Εργαστήριο Φωτογραφίας Μόδας

Παραγωγή φωτογραφικού έργου στον τομέα της μόδας σε συνεργασία με μοντέλα και στυλίστες.

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Samson Harland, Price William, Διαφήμιση Σχεδιασμός και Τεχνικές, Ελλάδα, Ιανός, 1997
  • Lesko Lou Advertising Photography: A Straightforward Guide to a Complex Industry, Boston, Thomson Course Technology PTR  2008
  • Arens Christian, Weigold Michael, Arens William, Schaefer David, Αποτελεσματική διαφήμιση, Ελλάδα, Εκδ.  Rosili, 2015
  • Jhally Sut, Leiss William, Kline Stephen, Botterill Jacqueline, Διαφήμιση και επικοινωνία,  Ελλάδα,  Εκδ. Καστανιώτη, 2008

 

Κινούμενη Εικόνα

  • Σιάκας Σπύρος,  Animation με κούκλες, Από την ιδέα στο τελικό μοντάζ, Published 2008, ISBN13: 9789608712140
  • Priebe Ken A, The Art of Stop-Motion Animation 1st Edition, the Kindle Edition, ISBN-13: 978-1598632446  
  • Susannah Shaw, Stop Motion: Craft Skills for Model Animation, 3nd Edition, USA, CRC Press 2017 
  • Brierton Tom, Stop-Motion Puppet Sculpting: A Manual of Foam Injection, Build-Up, and Finishing Techniques, North Carolina, McFarland 2004
  • Brierton Tom, Stop-Motion Armature Machining: A Construction Manual, North Carolina, McFarland 2002
    Gasek Tom, Frame-By-Frame Stop Motion: The Guide to Non-Traditional Animation Techniques, UK, Blanchard, by Focal Press, 2013
  • Purves Barry, Basics Animation 04: Stop-motion, Switzerland, AVA Publishing, 2010
  • Purves Barry, Stop Motion: Passion, Process and Performance, UK, Blanchard, by Focal Press, 2007
  • Susannah Shaw, Stop Motion: Craft Skills for Model Animation, (Focal Press Visual Effects and Animation), UK, Blanchard, by Focal Press, 2008

 

Μόδα

  • Angeletti, N., Oliva, A., In Vogue: The Illustrated History of the World’s Most Famous Fashion Magazine, New York: Rizzoli, 2006.
  • Avedon fashion 1944-2000 : [the definitive collection] / [exhibition organized by] Carol Squires, Vince Aletti ; with an introduction by Philippe Garner ; direction, Norma Stevens ; design, Yolanda Cuomo ; [photographs by Richard Avedon] New York, N.Y. : Abrams : In association with the International Center of Photography and The Richard Avedon Foundation, 2009.
  • Barthes, Roland The language of fashion translated by Andy Stafford ; edited by Andy Stafford and Michael Carter. Oxford ; New York : Berg, 2006.
  • Chic Clicks: Commerce and Creativity in Contemporary Fashion Photography, The Institute of Contemporary Art, Boston, HatjeCantz Publishers, 2002.
  • Duncan-Hall, Nancy, The History of Fashion Photography, New York: Alpine Book Company, 1979.
  • Verthime, Shelly (ed.) In between / Guy Bourdin Gottingen :Steidl, 2010.
  • Δαββέτας Δημοσθένης,  Μόδα και σύγχρονη τέχνη, Αθήνα, Φαίδων-Γρηγόριος Κυδωνιάτης, 1/2011
  • Δαββέτας Δημοσθένης,  Μόδα καί μοντέρνα τέχνη, Αθήνα, Φαίδων-Γρηγόριος Κυδωνιάτης, 1/2008