ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΗΧΟΛΗΨΙΑΣ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-8080

Εξάμηνο:

H' Εξάμηνο

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

5


 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Να αποκτήσουν οι φοιτητές εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνικές ηχοληψίας και επεξεργασίας ήχου.
Με σκοπό να έχουν την δυνατότητα να χειριστούν αποτελεσματικά μικρόφωνα, συσκευές καταγραφής, κονσόλες, και προγράμματα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου τόσο στο πεδίο όσο και στη μετα-παραγωγή. Να μπορούν να σχεδιάσουν και να επιμεληθούν μια ηχητική παραγωγή στο πλαίσιο της παραγωγής ενός ολοκληρωμένου οπτικοακουστικού έργου, μια οπτικοακουστικής εγκατάστασης, η μιας περφορμανς.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

  • Ήχος, δόνηση και κυματομορφή – Τύποι μικροφώνων και τεχνικές ηχοληψίας
  • Η σημασία της καλής εγγραφής ήχου στο πεδίο – Επισκόπηση του βασικού κιτ ήχου
  • Μέσα ηχογράφησης και κονσόλες ήχου – pickup patterns – τοποθέτηση μικροφώνων στο πεδίο – ρυθμίσεις της κονσόλας.
  • Πρακτικές ηχοληψίας και ακουστική χώρων (χρήση του boom, ενσύρματων μικροφώνων, συχνότητες και επίλυση προβλημάτων που δημιουργούνται από τη χρήση ασύρματων μικροφώνων. Χρήση windscreens, deadcats και διαχείριση του ανέμου.
  • Χρήση των Limiters. Τι είναι Roomtone και πώς βελτιώνει την ηχογράφηση στο πεδίο.
  • Διαχείριση αρχείων
  • Προγράμματα επεξεργασίας ήχου
  • Εισαγωγή στη μετα-παραγωγή. Εργασία με SFX και SFX Libraries. Δημιουργία Foley SFX
  • Διάλογος και αυτόματη αλλαγή διαλόγου στη μετα-παραγωγή (ADR/Dialogue replacement)
  • Ηχητικός σχεδιασμός
  • Μουσική επένδυση και σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής. Dubbing, voice over, ηχητικά εφέ, Wild sounds and wild tracks και η σημασία τους στην εγγραφή ήχου για μία ταινία.
  • Κατανόηση των temp και Source Music editing για κινηματογράφο και τηλεόραση
  • Τεχνικές Μιξάζ – Τελική μίξη ήχου
  • Surround Sound
  • Διανομή και αρχειοθέτηση

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Chion Michel, Ο Ήχος Στον Κινηματογράφο, Πατάκης, 2010
  • Παλατσιώλης Τασης, Ηχοληψία (Πρώτος Τόμος), Σχολή Σταυράκου, 1994
  • Πετρίδης Γιάννης, Ζουγρής Κώστας, Soundtracks Ο Ήχος Της Οθόνης, Εκδόσεις Ανατολικός, 2006
  • Zettl Herbert, Εφαρμοσμένη Αισθητική Στην Τηλεόραση Και Τον Κινηματογράφο Εικόνα Ήχος Κίνηση, Ελλην, 1999
  • Stanley R. Alten, Παραγωγή Και Επεξεργασία Ήχου Με Ηλεκτρονικά Μέσα, Ελλην, 2004
  • Jay Rose, Producing Great Sound For Film And Video Expert Tips From Preproduction To Final Mix, Routledge, 2015
  • Pro Tools Reference Guide Version, Avid @ resources avid.com

Προγράμματα Επεξεργασίας Ήχου:
Protools, Reaper, Fairlight, Cubase, Audacity