ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-6051

Semester:

ΣΤ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Misc ( ΜΕ )

Ώρες:

5

Μονάδες ECTS:

5

Καθηγητές Μαθήματος

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η ικανότητα των σπουδαστών να  γνωρίσουν τις ελληνικές ιδιαιτερότητες του μέσου, την ιστορική προσέγγιση του χώρου, την φωτογραφία ντοκουμέντου και την κοινωνική θεματολογία στην Ελλάδα και να μπορούν  να εκφράσουν μια πιο σύνθετη φωτογραφική αφήγηση σε εξειδικευμένα θέματα.  

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

Θεωρία

Η Ελληνική φωτογραφία και το φωτορεπορτάζ στην Ελλάδα την πρώιμη περίοδο, το φωτορεπορτάζ στην Ελλάδα από την αρχή του 20ου αιώνα μέχρι τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο,Αλβανικός Πόλεμος-Κατοχή-Εμφύλιος, η περίπτωση του Λάζαρου Ακερμανίδη και του Μανώλη Μεγαλοκονόμου, οι εικόνες της Κατοχής και η φωτογραφική ματιά του Κώστα Παράσχου, η μάχη των Δεκεμβριανών στην Αθήνα και η αποτύπωση των γεγονότων από τον DmitriKessel, η φωτογραφική ματιά του Κώστα Μπαλάφα και του Σπύρου Μελετζή, η ζωή και το έργο της Βούλας Παπαϊωάννου, οι φωτογράφοι Στέλιος Κασσιμάτης και Δημήτρης Χαρισιάδης, η προπαγανδιστική φωτογραφία στην Ελλάδα και ο Απόστολος Βερβέρης, η φωτογραφία κοινωνικού προβληματισμού και το έργο του Δημήτρη Τλούπα, Δημήτρη Λέτσιου και Ιάσωνα Αποστολίδη, οι φωτογράφοι του Πολυτεχνείου το 1973 Αριστοτέλης Σαρικώστας και Βασίλης Καραμανώλης, ξένοι φωτογράφοι-φωτορεπόρτερ δημιουργούν στην Ελλάδα. Η σημειολογία των φωτογραφιών στο φωτορεπορτάζ στην Ελλάδα.

 

Εργαστήριο

Σύνθετες φωτογραφικές ασκήσεις που έχουν σαν κεντρική ιδέα την έννοια της αφήγησης. Σαν μάθημα εργαστηρίου θα γίνεται κριτική, με αναφορές σε σύγχρονους φωτογράφους και εργασίες. Θα εντοπίζονται αδυναμίες αλλά και θα στηρίζονται πρωτότυπες και δημιουργικές πρωτοβουλίες στην διάρκεια της εξέλιξής της. Θα γίνονται σαφείς αναφορές στον τρόπο παρουσίασης της αφήγησης η σε ηλεκτρονική ή σε έντυπη μορφή.

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γρηγόρη Βλασσά, Η Φωτογραφία Ντοκουμέντου στην Ελλάδα 1940-1981, εκδόσεις Photo ImagingGroup, Αθήνα 2008.
  • Γρηγόρη Βλασσά, Επάγγελμα Φωτορεπόρτερ, εκδόσεις Photo ImagingGroup, Αθήνα 2002.
  • Michel Poivert La photographiecontamporaine Ed Flammarion
  • Susan Bright Art photography now Ed Thames et Hudson
  • Nan Goldin Soeurs Saintes et Sibylles Ed du Regard
  • Alec Soth Niagara Ed Steidi
  • Γρηγόρη Βλασσά «Ο φωτογράφος Ιάσων Αποστολίδης» Εκδόσεις Αίολος, Αθήνα 2004
  • Γρηγόρη Βλασσά  Όψεις του Ελληνικού Πολιτισμού, Αθήνα 2012