ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΙΝΤΕΟ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-3060

Semester:

Γ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Misc ( ΜΕΥ )

Ώρες:

5

Μονάδες ECTS:

3

Καθηγητές Μαθήματος

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Γνώση και εφαρμογή των διαφόρων διαδικασιών επαγγελματικής παραγωγής ενός οπτικοακουστικού προϊόντος.
  • Ικανότητα να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το γύρισμα μιας σκηνής: 
    • Συγγραφή σεναρίου μιας σκηνής, ρεπεράζ, ντεκουπάζ, οργάνωση γυρίσματος, επιλογή εξοπλισμού, βασικός σχεδιασμό φωτισμού, απλή ηχοληψία. Ικανότητα καθοδήγησης συμμετεχόντων / ηθοποιών / συνεργείου. Ικανότητα να αναλάβουν διακριτούς ρόλους.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία 
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον 
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα 
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

Θεωρία

  • Η κατανόηση και ο σχεδιασμός της πλήρης διαδικασίας παραγωγής ενός µικρού οπτικοακουστικού έργου, από τη αρχική ιδέα στο τελικό προϊόν.
  • Επισκόπηση της αγοράς   hardware του χώρου των οπτικοακουστικών εφαρμογών.
  • Αξιολόγηση της δομής και μορφής πλάνων, σκηνών και σεκάνς.
  • Μονοκάμερο γύρισμα
  • Πολυκάμερο γύρισμα
  • Αρχές και Τεχνικές Φωτισμού
    • Φυσικός Φωτισμός
    • Φωτισμός Στούντιο
    • Τύποι φωτιστικών πηγών και δεσμών.
  • Τύποι μικροφώνων και ηχοληψίας

 

Εργαστήριο

  • Συγγραφή σκηνής για ατομικό ή ομαδικό γύρισμα
  • Ο ρυθμός της σκηνής
  • Διαχωρισμός σε πλάνα, σκηνές και ακουλουθίες/ ντεκουπάζ
  • Ρεπεράζ/ σχεδιασμός λήψης
  • Σχεδιασμός ηχοληψίας και εφαρμογή.
  • χρήση boom,  ψειρών κλπ.
  • Σχεδιασμός φωτισμού
  • Σχεδιασμός κίνησης της κάμερας
  • Σχεδιασμός συντελεστών/ συνεργείου
  • Υλοποίηση Γυρίσματος
  • Έλεγχος και αξιολόγηση υλικού με εξειδιευμένo λογισμικό επισκόπησης (djv view, catalyst, virtual dub, Premiere, Davinci Resolve)*

*Ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και την διαθεσιμότητα

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Καχαγιάς Αντώνης Το σενάριο από την αρχική ιδέα στην εκτέλεση, Έλλην, 1998
  • Zettl, Herbert, Τηλεοπτική Παραγωγή (ειδική ελληνική έκδοση), Έλλην, 2002
  • Zettl, Herbert,  Παραγωγή Βίντεο – Βασικές Αρχές Και Τεχνικές, Έλλην, 1999
  • Καβάγιας, Γιώργος, Ο κινηματογράφος χωρίς μυστικά, Καστανιώτης, 1990
  • Γ. Πετρίδης, Κ., Ζουγρής, Soundtracks, ο ήχος της οθόνης, Ανατολικός,  2006
  • Bordwell, David – Thompson Kristin Εισαγωγή στην τέχνη του κινηματογράφου, Μορφωτικό Ίδρυµα Εθνικής Τραπέζης, 2004
  • Hilliard Robert, Γράφοντας Για Το Ράδιο Και Την Τηλεόραση, Έλλην, 2002
  • Miller Pat, Script Supervising And Film Continuity, Focal press, 1999
  • Hilliard Robert, Γράφοντας Για Το Ράδιο Και Την Τηλεόραση, Έλλην, 2002
  • Jacobs, Lewis, Tα Εκφραστικά Μέσα Του Κινηματογράφου, Καθρέπτης, 1998
  • Thompson, Roy Grammar Of The Shot, Focal Press, 2000 
  • David Miles-Huber, Professional Microphone Techniques, Artistpro.com, 1999 
  • Bruce Bartlett, Jenny Bartlett, Practical Recording Techniques: The Step- by- Step Approach to Professional Audio Recording 6th Edition, Focal Press 2013