ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΟΝΤΑΖ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-4050

Semester:

Δ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Misc ( ΜΓΥ )

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

4



 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η  εισαγωγή, κατανόηση και χειρισμός εξειδικευμένων πρακτικών μοντάζ καθώς και των τεχνικών παραμέτρων του ψηφιακού βίντεο. Όξυνση και διεύρυνση της οπτικής αντίληψης και της αίσθησης του ρυθμού και του ήχου. Η εφαρμογή εξειδικευμένων τεχνικών μοντάζ στην δημιουργία οπτικοακουστικών έργων.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

Θεωρία

  • Εξειδικευμένες τεχνικές μοντάζ και επεξεργασίας εικόνας
  • Πορεία από το αναλογικό στο ψηφιακό (μοντάζ φιλμ και αναλογικό βίντεο)
  • Μοντάζ δράσης, δευτερεύουσες δράσεις.
  • Ρωσικός φορμαλισμός/ Θεωρίες μοντάζ
  • Nouvelle vague/ camera stylo
  • Μη γραμμικές προσεγγίσεις  Μοντάζ 
  • Θεωρία ήχου
  • Συγχρονισμός εικόνας και μουσικής
  • Εξειδικευμένες τεχνικές ηχοληψίας
  • Μιξάζ διαλόγου και ηχητικά εφέ 

 

Εργαστήριο

  • Πρακτική εφαρμογή των θεωριών
    • του Ρωσικού φορμαλισμού
    • της Nouvelle vague/ camera stylo
    • του μη  γραμμικού μοντάζ
  • Ρυθμός της εικόνας
  • Ρυθμός εικόνας /ρυθμός ήχου
  • Χρωματικές διορθώσεις (color correction and grading)
  • Τεχνικές επεξεργασίας ήχου και εικόνας με εξειδικευμένα software*
  • Μιξάζ και εξειδικευμένα ηχητικά εφέ
  • Professional delivery formats.

*software μοντάζ. (Adobe  Premiere. Davinci Resolve, Final Cut Pro, Avid media composer)

**software ήχου Audacity, Reaper, Audition, Samplitude, Fairlight

* /**Ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και τη διαθεσιμότητα

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αιζενστάϊν, Σ., Η μορφή του Φιλμ, Αιγόκερως, 2003
  • Mάρτεν Μαρσέλ, Η γλώσσα του κινηματογράφου, Κάλβος 1984.
  • Φλέσσας Γιάννης, Μουσική στα 35μμ, Αιγόκερως, 1993 
  • Συλλογικό έργο,  Το μοντάζ, Αιγόκερως, 2003
  • Bellantoni, P., If It’s Purple, Someone’s Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling, Focal Press, 2005
  • Ντομινίκ Βιλαιν: Το μοντάζ στον Κινηματογράφο,Έκδοση Σχολής Σταυράκου
  • Τάκης Δαυλόπουλος, Πραγματεία για το μοντάζ, έκδοση της εταιρίας Σκηνοθετών
  • Μάριος Ρετσίλας, Θανάσης Σκρουμπέλος, Σενάριο και μοντάζ. Εισαγωγή στη θεωρία του μοντάζ, Ντεκουπάζ, Έλλην, 1996
  • Pinel Vincent Το Μοντάζ, Πατάκης, 2003   
  • Patel  M.,The Digital Visual Effects Studio The Artists and Their Work Revealed, Clock and Flame Studios, Toronto, 2009
  • Richard Riley, Audio Editing with Adobe Audition, PC Publishing; Second edition (April 13, 2008)
  • Adobe Premiere Manual
  • Davinci Resolve Reference Manual