Δρ Πετσίνη Πηνελόπη

qode interactive strata

Συνεργάτες

Ακαδ. Υπότροφη

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

ppetsini@uniwa.gr

Προσωπική Ιστοσελίδα

ppetsini@panteion.gr

 

 

Γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1973. Σπούδασε φωτογραφία στην Αθήνα και στη Βρετανία (University of London, Goldsmiths College –ΜΑ και University of DerbyPhD) με υποτροφία του I.K.Y. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα, τόσο ως προς τη θεωρία όσο και ως προς την πρακτική, εστιάζουν στη φωτογραφία και τη σχέση της με την ατομική και συλλογική μνήμη, την ιστορία και την πολιτική. Έχει εκθέσει και δημοσιεύσει εκτεταμμένα στην Ελλάδα και διεθνώς και έχει επιμεληθεί σημαντικό αριθμό φωτογραφικών και εικαστικών εκθέσων με πιο πρόσφατες τις ομαδικές «Μια Άλλη Ζωή: Ανθρώπινες Ροές | Άγνωστες Οδύσσειες» (Μουσείο Φωτογραφίας Θεσ/νίκης, 5-11/2016) και «Τόποι Μνήμης» (Μουσείο Μπενάκη, 6-7/2016). Επιμελήθηκε την κεντρική θεματική της Photobiennale 2018 που αποτελείται από δύο διεθνείς ομαδικές εκθέσεις στο Μουσείο Φωτογραφίας και στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης/ MOMus(28/9/2018 – 29/1/2019, Θεσ/νίκη) με τίτλο «Capitalist Realism: Συντελεσμένο Μέλλον | Παρελθόν Διαρκείας» και τον ομότιτλο συλλογικό τόμο (Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2018).

Αυτή την περίοδο συνεπιμελείτε την ιστορική έκθεση «(Her)stories: Φωτογραφικές Πρακτικές, 1974-2024» που θα παρουσιαστεί τον Μάιο του 2024 στο MOMus-Κέντρο Πειραματικών Τεχνών και στο MOMusΜουσείο Φωτογραφίας Θεσ/νίκης, όπως και την ομότιτλη έκδοση.Στις πρόσφατες εκδόσεις της συγκαταλέγονται επίσης το βιβλίο Τόποι Μνήμης: Φωτογραφία, Συλλογική Μνήμη και Ιστορία (Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας, 2016), οι συλλογικοίτόμοι Η Λογοκρισία στην Ελλάδα (Αθήνα: Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ, 2016) και Λεξικό Λογοκρισίας στην Ελλάδα: Καχεκτική Δημοκρατία, Δικτατορία, Μεταπολίτευση (Αθήνα: Καστανιώτης, 2018) τους οποίους συνεπιμελήθηκε με τον Δημήτρη Χριστόπουλο, και Φωτογραφία και συλλογικές ταυτότητες: Ελληνικές Φωτογραφικές Μελέτες Ι (Κουκκίδα, 2021) και Φωτογραφία και ανθρωπολογική στροφή: Ελληνικές Φωτογραφικές Μελέτες ΙΙ(Κουκκίδα, 2023) με τον Γιάννη Σταθάτο.

Επιμελήθηκε ή συνεπιμελήθηκε επίσης μία σειρά από ειδικά τεύχη επιστημονικών περιοδικών (Αρχειοτάξιο 22 [2020]· Σύγχρονα Θέματα 153 [2021]· DesignArtsCulture 4:1 [2023] και 4:2[2024], Historein 22:1 και 22:2 [επίκειται]).

Υπήρξε Επιστημονικά Υπεύθυνη του μεταδιδακτορικού ερευνητικού έργου (ΕΛΙΔΕΚ) CIVIL «Η Λογοκρισία στον Κινηματογράφο και τις Εικαστικές Τέχνες: Η Ελληνική εμπειρία από τα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι σήμερα» (2018-2022, Πάντειο Πανεπιστήμιο)·μεταδιδακτορική υπότροφος του Open Society Foundation Institute, Ελβετία (2017-18)· μέλος της ερευνητικής ομάδας στο ερευνητικό πρόγραμμα «Ψηφιακό Φωτογραφικό Aρχείο ROM», Διεύθυνση Λαϊκού Πολιτισμού ΥΠ.ΠΟ. σε συνεργασία με το Tμήμα Φωτογραφίας του TEI Aθήνας (1999-2006).

Διδάσκει θεωρία φωτογραφίας και σύγχρονης τέχνης στο ελληνικό πανεπιστήμιο από το 2004. Από το 2018 έως το 2023 δίδαξε στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Πολιτική Επιστήμη και Νεότερη Ιστορία» του Παντείου Πανεπιστημίου το μάθημα «Λογοκρισία: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις». Δίδαξε επίσης στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Τέχνη και Δημόσια Σφαίρα» (Τμήμα Πολιτικών Επιστημών & Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών ΑΠΘ) το μάθημα «Τέχνη και λογοκρισία στην Ελλάδα και τον κόσμο». Την τρέχουσα περίοδο είναι συμβασιούχος διδάσκουσα στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΠΑΔΑ.

Full CV:  https://www.academia.edu/92782795/CV_2022_in_Greek_